Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet ik mijn deurklink vast?

De deurklink van de voordeur heb ik steeds in mijn hand bij het opendoen. Ik heb al geprobeerd om het schroefje dat je ziet op de foto (op de klink) vast te draaien met een inbussleutel, maar dat hielp niet.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
14.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik dacht eerst dat er iets afgebroken is maar, kijk hier eens naar:
http://www.poppers-wallebroek.nl/NL/Producten/Bouwstijl/Subgroepen/Overzicht/Detail/page.aspx/692?GroepId=38&sgId=169&ProductId=25797

Ik denk:
Schroefje eruit (inbus)
Dan heb je twee losse halve stiften, waarvan één met een haakje. (dat haakje zie je nu ook op de 1e foto. En waarschijnlijk even lang.
De halve met haakje eerst in de deur,
dan degene zonder haakje.
Handvat erop en schroefje er weer in.

Eventueel een nieuwe stift kopen.
Alleen dan een net iets andere:
http://www.ami.nl/?catalogcategory/204142/Wisselquickstift+met+aanslag+of+kantelaar.aspx
De eenvoudigste is die met het rondje aan de achterkant, alleen kan die er alleen maar in vanaf de andere kant, dus het beslag er even af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel! Eerst de stift met het haakje in de deur, vervolgens de andere en dan het schroefje aandraaien werkte voor mij! Top!

Andere antwoorden (1)

Het schroefje (made schroef) zit vast. Dit wordt bewezen door het feit dat het deukruk gatdel nog vast zit aan de eenzijdige wisselstift. Het stiftje bestaan uit twee delen die je los van elkaar in de tuimelaar doet (Krukgat van het slot in gewoon Nederlands). Daarop wordt het gatdeel van de kruk gemonteerd. Het lijkt er op dat een deel van de stift in de deurkruk is geschoten waardoor hij niet meer goed blijft zitten.
Ik vermoed dat het schroefje een beetje gaar is geworden waardoor de twee-delige pen niet meer goed wordt vastgehouden. Gezien de kosten van de halve deurkruk en een stiftje zou ik ze beide vervangen. Ga wel even naar een goede ijzerwaren zaak. Die weet precies wat je nodig hebt

Toegevoegd na 55 seconden:
PB'tje mag ook, dan help ik je via mijn werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Ik heb zojuist eerst de handleiding van Jackd opgevolgd, en die werkt! Maar daarom niet minder bedankt :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding