Kan een stenen vloer op een stenen vloer met vloerverwarming gelegd worden?

Op dit moment heb ik een oude stenen vloer in huis met vloerverwarming. Nu wil ik een nieuwe vloer leggen over de oude bestaande vloer. Dit om de vloer mooi egaal te houden, geen afval van de oude vloer wat weggebracht moet worden. Is dit wel mogelijk? Ik begrijp dat de warmte langer nodig heeft om "in" de nieuwe vloer te trekken. Of doet de verwarming dan echt helemaal niets bijzonders? Ik ben met name benieuwd of meer mensen dt zo gedaan hebben en dit ver goed is gegaan. De vloer is niet os geraakt of gebarsten. De vloer ga ik uiteindelijk niet zelf leggen. Ik hoor graag advies en ervaringen. DANK

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Mijn ouders hebben dit ook gedaan. In 2000. Er lag een afzichtelijke rode plavuizenvloer in het huis wat ze toen kochten met een oude vloerverwarming eronder. Over die plavuizen hebben ze de nieuwe tegelvloer laten leggen. Er moest wel eerst een laagje egaline overheen. Ik moet zeggen dat ik vind dat de vloer snel warm is. Het heeft een hoop troep gescheeld. Inmiddels is een deel van de vloerverwarming wel kapot. Maar ja de vorige bewoners hadden deze in de jaren 90 laten leggen.

Antwoorden (1)

Het kán natuurlijk wel, maar om de huiskamer op temperatuur te krijgen zullen de stookkosten flink omhoog gaan.
jc54