Waar kan ik nog "oude" (inboor)paumelles kopen?

Hoi!

In mijn koopwoning miste een deur, maar in het deurkozijn zitten nog wel de "pikkies" (om het maar even zo te verwoorden). Ik dacht dus wel even makkelijk bij de Gamma of Karwei gewoon een "vrouwtje" te kopen, zodat ik de nieuwe deur die ik heb gekocht weer gewoon kan ophangen.

Wat blijkt? Tegenwoordig zijn alle inboorpaumelles andersom! Daarmee bedoel ik dat het deel dat in het kozijn zit het "pikkie" heeft en het deel in de deur daar over heen valt.

Wat ik nodig heb zijn twee stukjes die in de deur een "pikkie" hebben en in de delen van het kozijn gaan.

Iemand die een goede webshop of een speciaalzaak in Rotterdam weet die dit nog verkoopt? Of wat de termen zijn zodat ik online beter kan zoeken (was al blij dat ik de term "inboorpaumelle" gevonden had). Ik ben niet heel handig, dus de huidige delen uit het kozijn prutsen zie ik niet zo zitten.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Dennis

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.bouwmaat.nl/product/586194/starx-paumelle-inboor-13x38-mm-glasverzinkt
Bij deze kan je kiezen welke je in deur of kozijn doet. Je kan er alleen als bedrijf kopen, maar ze doen meestal niet zo moeilijk als je uitlegt dat je op de website een onderdeel gevonden hebt wat je nergens anders kan krijgen en anders iemand op de parkeerplaats aanspreken of je mee naar binnen mag. Anders hier:
http://www.hangensluitwerkplaza.nl/index.php?pagina=20&hg=1&s1=13 Je zoekterm is goed, ik zoek op afbeeldingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan zijn de deuren bij jou verkeerd gemonteerd, want bij paumelles zit de pen op het kozijn. De onderdelen zijn niet los te koop, vervang de beide delen.

Antwoorden (1)

Het enige adres dat ik ken voor authentiek "oud" beslag is VDA. Als je ergens slaagt is het daar. Stuur even een foto naar ze op en binnen no time heb je antwoord. In mijn ervaring reageren ze altijd heel snel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas, ze konden met bij VDA niet helpen. Ze werken niet met de paumellen die in mijn stalen kozijnen zitten. Toch bedankt!