Wat is duct seal in het nederlands and waar kan ik het vinden?

http://www.avsforum.com/forum/155-diy-speakers-subs/2035729-dual-lilwreckers-my-first-build.html

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
lijkt erop dat het gaat om siliconenkit om je naden helemaal luchtdicht af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is geen gewone kit,
maar dikker rubberachtig spul. Maar met een kit lukt het denk ik ook.
Kitten, losjes bevestigen, laten drogen, aandraaien. Als ik deze lees:
http://www.avsforum.com/forum/155-diy-speakers-subs/1451519-lilmike-s-lilwrecker.html#post22822118
Zie ik geen reden waarom je de woofer niet op de normale manier zou kunnen bevestigen, met een kleine aanpassing:
Precies die tekening, alleen dan de woofer vastgezet op een losse multiplex plaat die je tegen de plaat met het ronde gat aan zet.
Je hoeft dan geen kit aan je woofer te smeren en kan een gewone tochtstrip o.i.d. gebruiken tussen de plaat en de plaat met het ronde gat op de tekening.
Met een lading bouten en moeren vastzetten en je wisselt, mocht het ooit nodig zijn, ook nog eens heel makkelijk van woofer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is hier te koop, het is geen siliconenkit: http://catalogus.electrocirkel.com/en/electrocirkel/insulation-materials/electrical-duct-seal--putty
SimonV
8 jaar geleden
Je kunt het hier bijvoorbeeld bestellen:
http://www.brandsma-bv.nl/nl/
Kost € 4,25. Of hier:
http://www.filoform.nl/deelbare-ductafdichtingen-18mm

Antwoorden (1)

Duct Seal is een soort kauwgom~achtige klei die je meermaals kunt gebruiken om grotere oppervlakten mee te dichten. Deze geleidt geen stroom, ruikt niet, plakt naderhand niet en laat ook geen resten achter. Is daarnaast zeer gemakkelijk te verwijderen naderhand (de buitenste laag kan wel hard worden).

Wordt veelal in de bouw gebruikt om buizen waar kabels doorheen getrokken zijn op te vullen om beweging van de kabels te voorkomen.

Bij de meeste bouwmarkten kan je het verkrijgen. Ik heb het wel eens gebruikt van de Action, maar dat is niet aan te raden. Vervolgens heb ik het bij Bauhaus in Duitsland gekocht (er komen steeds meer vestigingen in Nederland).

Bel gewoon een aantal bouwmarkten op, vraag naar de prijs en beslis dan waar je het haalt. Gezien dit materiaal wel eens als materiaal voor explosieven wordt gezien, raad ik je ten zeerste af dit online te bestellen. Daar is al vaker voor gewaarschuwd. Dit kan vervolgens voor een hoop ellende zorgen, wat de belastingbetaler dan weer geld kost. Je zal uiteindelijk niet beboet worden, want het valt gewoon onder bouwmateriaal, maar het is zo'n gedoe.

Succes.