Wat kan ik doen aan onze lekkende brievenbus?

Als het hard regent loopt er water onze brievenbus in. We hebben een voordeur met daarin een 'brievenbus-gat'. Aan de buitenkant zit een brievenbusplaat, aan de binnenkant zit nog niets.
Hoe kunnen we voorkomen dat alles nat wordt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Andere betere brievenbusplaat aan de buitenkant?
Beetje kit? Weinig over te zeggen zonder foto en zelfs dan misschien niet eens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Horizontale of verticale brievenbos
een bostel aan de binnenkant misschien een optie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
afdakje boven de voordeur.
Niet de goedkoopste oplossing....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het brievenbusgat moet aan de onderkant schuin aflopen (van binnen naar buiten).
Dan kan er geen water naar binnen lopen.

Antwoorden (1)

Vervang de buiten plaat voor een naar buiten kleppende met veer. De veer houdt hem stevig dicht. Aan de binnenkant een tochtborst met klep en er komt geen regen meer doorheen.
Wil je er wat meer aan besteden, dan zou je kunnen kiezen voor een brievenbus met koker en tochtklep aan de binnenkant. Hierdoor heb je een mooi doorgaande koker waardoor de post ook niet halverwege blijft steken.
http://webshop.burghouwt.nl/images/webafb/Bestanden/312560_Grote_afbeelding.jpg
Uitstekende kranten worden zo natuurlijk niet droog gehouden :-)