Ik krijg de sleutel niet meer in het slot van de garage, wat is er aan de hand?

Er zijn geen inbraaksporen. Ik krijg de sleutel met geen mogelijkheid meer in het slot. Er is niks te zien dat er wat in zit. Vorige week deed ie het nog gewoon, ik heb toen niks bijzonders gemerkt. Het is een oude garage met zo#n deur die naar boven open gaat. HELP!

Toegevoegd na 27 minuten:
Dank tot nu toe voor de antwoorden:
- ik kan er niet in, het is een box.
- de sleutel gaat er ongeveer 1 mm in
- spray heb ik gedaan en een half uur in laten werken, niks helpt.

Toegevoegd na 5 dagen:
Nou, het slot was dus echt kapot, van ouderdom versleten. De slotenmaker heeft hem eruit moeten boren en nu zit er een mooie glanzende nieuwe in. Dank voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zit er toch iets in het slot of het is stuk. Laat een slotenmaker komen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je kan de garagedeur ook van de binnen kant openen.
Er zal wel iets in het slotgat zitten. Hou een zaklamp tegen aan en kijk of je een verstopping kunt zien in het gat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe open je de garagedeur van de binnenkant, als je buiten staat en er niet in kunt geraken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er vanuit gegaan dat de garage ook een andere deur heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is idd ook een mogelijkheid, maar dan hadden we waarschijnlijk niet deze vraag gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een box dus ik kan er inderdaad niet via een andere deur in, helaas.
Het kan zijn dat iemand wilde inbreken of dat de slot gewoon oud is en een beetje olie nodig heeft anders ligt het echt aan de sleutel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik mij ook afgevraagd, maar zou je daar dan niet iest van moeten zien?
Misschien kun je de sleutel er even half insteken en dan een beetje voorzichtig morrelen, ik denk dat het mechanisme binnenin een klein beetje verschoven is.
Let op dat je niet te hard morrelt, ik heb het hier thuis eens gehad met een verkeerde sleutel, en die moest passen van mij, tja toen brak hij in het slot af.... dan ben je nog verder van huis.
wellicht kun je er wat contactspray indoen?
of houd er eens een magneet voor, misschien verschuift het daardoor weer een beetje op zijn plaats...
veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is je sleutel krom dan krijg je de sleutel niet meer in het slot, dus je reserve sleutel eens proberen. WD 40 slotolie dat kun je als laatste ook nog proberen, maar niet als je sleutel krom is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Of het kan zijn dat je het slot open moet schroeven en dan een paar schroefjes moet aandraaien, of dat er een cilinder vast zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee, ik heb alle 3 sleutel geprobeerd, geen wil erin. Ik denk dat het slot stuk is.
De mogelijkheid,dat je per abuis een verkeerde sleutel gebruikt is ook niet uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
icm de verkeerde garagedeur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is mij in 1963 (bijna prehistorie) met onze eerste woning met de achterdeur idd overkomen.
Kwam de buurman kijken,wie er aan zijn achterdeur stond te morrelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o o sxiopo! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inderdaad ook een stap terug gedaan om te kijken of ik wel voor de goede garage stond! Was het maar waar dat het zo simpel op te lossen was...
Ik heb ook zo'n garagebox gehad. Iemand vond het leuk om er een luciferhoutje in te stoppen en daarna af te breken. Ik kon hem gelukkig door duwen met de sleutel.
Probeer het eens met een beetje vaseline op je sleutel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens goed met een sterke zaklantaren of er een stuk sleutel van een afgebroken sleutel in zit van iemand die de verkeerde deur probeerde open te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een huisgenoot heeft een goede reden gehad om het slot te verwisselen uit veiligheidsredenen, en is dat vergeten te melden.
Vergelijk het profiel van uw sleutel met de reservesleutel.

Komt het profiel overeen, dan heeft u wel de juiste sleutels
maar is het slot defect of is het de verkeerde garage.

Uitboren is een optie, maar doe dat alleen als de ijzerwinkel of bouwmarkt open is, zodat u vervangend materiaal of benodigd gereedschap aan kunt schaffen.

(Ga niet slopen als u geen ,mannetje, kunt achterlaten om de boel te bewaken)

Maak een foto van de situatie en informeer bij een ijzerhandel of slotenmaker.

Laat u nog weten hoe de klus is geklaard?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling op bovenstaande; als je dus zeker weet dat je de goeie sleutel en deur hebt en uitboren de enige andere doe het zelf optie is.

Sla je sleutel er mee een hamer in.
Kans dat ie afbreekt maar boren moet je toch,
Je zal hem er ook nooit meer uitkrijgen maar je hebt wel een kans dat je het slot open krijgt en de cilinder zonder boorwerk kan vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Als laatste redmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk als één na laatste, de boormachine is de het laatste. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteindelijk is het een combinatie handeling.
Er van uitgaande dat men toch moet boren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boren zal inderdaad moeten. Er zat onderin het slot wel wat in wat ik eruit kon pulken, wat zachts dus geen afgebroken sleutel. Nu is van binnen overal slot te zien, maar het dingetje dat de sleutel het eerst naar beneden moet drukken zit muurvast. Ook de sleutel met een hamer erin proberen te tikken hielp niet (het is echt de goede sleutel, goede garage en ik heb geen huisgenoot).
Morgen bel ik de slotenmaker...
Ik zou met een paperclip even frotten. Misschien als je er een haakje aan maakt krijg je wat van de verstopping naar buiten (daar kun je dan je strijdplan aan aanpassen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zit er niets anders op dan een slotenmaker te bellen. Op deze site http://www.kalishoekslotenservice.nl/about staat een telefoonnummer die je kunt bellen. Zij kunnen je vast verder helpen. Hoe prijzig dat is kan ik je niet vertellen,maar als je ze belt kunnen zij je dat vast wel vertellen. Succes!