Kan raamfolie op elk soort raam?

Zelf heb ik transparant raamfolie van action. Mooi hoog en perfect aan te brengen, zonder bubbels of rimpels. Super strak. Uiterst tevreden! Voor weinig geld.

Echter, gisteren heeft iemand hetzelfde raamfolie aangebracht op haar ramen, waarbij het hele oppervlak nu wit gebobbeld is. Net zoals sneeuwvlokken. Dit lijkt tot nu toe niet te verdwijnen. Ogenschijnlijk heeft zij ook dezelfde ramen met dubbele q

Toegevoegd na 1 minuut:
Dubbele beglazing

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Amadea
8 jaar geleden
Heeft zij de ramen van een flink verwarmde kamer ermee beplakt? De temperatuur maakt nogal uit.

Antwoorden (2)

Wit gebobbeld betekend vaak vocht onder het folie.
Ook kan het glas zijn behandeld met een schoonmaak middel voor ramen.
Of een anti-condens middel enz.
Sommige raamfolie, moet juist vochtig worden aangebracht.
Ander juist niet.
Maar schoon glas is altijd schoon glas.
Dus moet het niets uit maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan is het niet goed aangebracht.
Ten eerste moet het raam vetvrij(!) en schoon zijn. Ten tweede schoon water aanbrengen op raam en na plaatsen van de folie het water + de lucht goed wegwerken naar de randen mbv een goede wisser of een zachte, niet pluizende doek.

Evt. kun je de folie verwijderen en deze opnieuw plaatsen.

Misschien overbodig te vemelden, maar statische raamfolie kan maar met 1 (een!) zijde "geplakt" en vergeet vooral de beschermlaag daarvan niet vooraf te verwijderen !