hoe verwijder ik papieren afplak tape dat er al een jaar of 3 op zit?

Ik ben verhuisd, en de vorige bewoners hebbem de tape er nooit afgehaald. Hoe krijg ik deze er het snelst vanaf. Het geeft niet als het oppervlak beschadigd of de verf er af gaat, als de tspe er maar af is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Ik zou het eerst eens proberen door er olijfolie op te smeren en dat te laten intrekken, je hebt kans dat je het er dan zo aftrekt, als dat niet lukt met een vrefafkrabber.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+, Met lampenolie of babyolie lukt het waarschijnlijk ook.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!
Nat maken om het papier af te weken. Daarna de lijmresten verwijderen met sticker verwijderaar of wasbenzine
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met lampenolie gaat het er zeker af daarna even een sopje en klaar zou zeggen probeer het werkt echt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwarm het plakband met een gewone haarföhn, niet met een verfbrander. Het plakband laat dan los, de lijmrestanten verwijder je met wasbenzine.
Lukt dat niet, gebruik dan de verfbrander, maar dan gaat de verflaag mee.