Kun je met een wetsteen ook vleesmessen slijpen?

Zo ja hoe doe je het dan precies, welke techniek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, heel goed mogelijk.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de volgende link"

http://www.youtube.com/watch?v=Vwgm6tJro_I
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ja dat kan inderdaad maar de techniek ben ik niet machtig dus ik kan je geen goede uitleg geven hierover want anders zijn zo je messen naar de filistijnen, sorry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt gewoon je vleesmessen slijpen met een wetsteen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat bij het slijpen om de vouw van het mes. Dit is de hoek van de scherpe kant. Afhankelijk van wat je met het mes doet kan de hoek van de vouw aangepast worden.
Het mooiste is eerst gewoon slijpen en daarna wetten met de wetsteen.
Onderhouden met de wetsteen kan ook, maar niet met een mes wat al echt bot is. Wat wel goed gaat is slijpen op een diamant steen. Een duur apparaat maar onverslijtbaar.
Oefen eerst op een mes waarbij het niet zo nauw komt. Je mooie messen zijn anders zo verpest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker. Leg de wetsteen eerst in het water. Wet altijd met een natte steen in ronddraaiende bewegingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, kijk maar eens op deze site:

http://www.coquinaria.nl/recepten/messen.htm