wat is goedkoop vloeibaar weerbestendig materiaal?

Hallo ik zoek een goedkoop weerbestendig materiaal om afgietsels meet te maken de kleur maakt niet uit als het maar weersbestendig is en natuurlijk hard word als je het gegoten hebt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
ronron1212
8 jaar geleden
cement
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik moet er wel kleine details mee kunnen afgieten en er een gat in kunnen boren om aan de muur te bevestigen zou dat lukken denk je?

Het beste antwoord

Als je het over weerbestendig hebt denk ik toch direct aan kunststof.
Er zijn grofweg 3 soorten giethars die je hiervoor kunt gebruiken: polyester, epoxy en polyurethaan. Polyester is het goedkoopst en wordt in hobby- en modelbouwwinkels verkocht. Voor grote modellen kun je het eventueel wapenen met glasvezel. Ook in de autobranche wordt polyester gebruikt schade te herstellen. Epoxy en polyurethaan kun je bij groothandels kopen, maar dan moet je vaak wel een bedrijf hebben.
Polyester stinkt wel erg.

Toegevoegd na 5 minuten:
kijk maar eens bij carbonwinkel of polyservice, die hebben het wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heel erg bedankt dit ga ik denk ik gebruiken. Ik heb het nodig om muurankers en muurversieringen te kopieren, want ik heb een hele mooie uit een oud gebouw die zijn nergens meer te koop en ik zou er graag een paar aan mijn huis willen bevestigen heel erg bedankt

Andere antwoorden (1)

Cement/beton word hier vaak voor gebruikt!