Waar is deze stang voor die ik overhoud van een ladenblok bij Ikea?

Ik houd een stang over. Terwijl alles goed werkt. Was deze stang bedoeld om te helpen bij het in elkaar zetten? Of moet ik die toch nog ergens kwijt?

Toegevoegd na 2 uur:
De stang past in het onderste ladeblok alleen dan van voor naar achter. De gleuven aan het einde van de stang vallen dan precies over de randen van de ladenbak.

lDe archiefmappen hangen van links naar rechts. Als de archiefmappen erin zitten kan de stang daar niet meer hangen. Waarschijnlijk is het toeval dat diestang in het onderste ladeblok past als er geen mappen inzitten.

Laden kunnen ook helemaal open zonder dat de laden er uitvallen.

Op tekening van Ikea staan wel aantal schroeven en wielen, maar niet welke onderdelen allemaal voorkomen. Jammer genoeg passen ze geen nummering toe van alle onderdelen.

Toegevoegd na 2 uur:
De stang past in het onderste ladeblok alleen dan van voor naar achter. De gleuven aan het einde van de stang vallen dan precies over de randen van de archiefbak als er geen mappen in zitten..

De archiefmappen hangen van links naar rechts. Als de archiefmappen erin zitten kan de stang daar niet meer hangen. Waarschijnlijk is het toeval dat die stang in het onderste ladeblok past als er geen mappen inzitten.
Laden kunnen ook helemaal open zonder dat de laden er uitvallen.
Op tekening van Ikea staan wel aantal schroeven en wielen, maar niet welke onderdelen allemaal voorkomen. Jammer genoeg passen ze geen nummering toe van alle onderdelen.
Op die manier niet te achterhalen of stang overbodig is

Picture for question
8 jaar geleden
1.9K
Amadea
8 jaar geleden
Die stang dient waarschijnlijk om te voorkómen dat de la uit het hangsysteem valt wanneer hij beladen is en je 'm te ver open zou trekken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Past ie net als de hangmappen tussen randen waar de mappen ook in hangen?

Het beste antwoord

Zoals de onderste lade nu is ingericht kunnen er alleen hangmappen in hangen die van de linker rail naar de rechter rail reiken.
Er bestaan echter ook hangmappen die wat korter zijn, namelijk waar slechts documenten van precies de papiermaat A4 als inhoud in passen.
Om zulke mappen er op dezelfde manier in te hangen, is de lade dus te breed. Met deze extra rail kun je van voor naar achterin dus een derde rail aanbrengen, zodat net als bij de wielen van een smalspoortrein dan dus de kleinere maat mappen van links naar rechts tussen de linker en de extra rail passen. Daarmee is die lade dan dus wel onbruikbaar voor de grotere mappenmaat, maar voor wie een reeds bestaande in A4-hangmappen gestoken bestaande administratie wil overzetten kan zo’n standaard meegeleverde extra rail precies datgene zijn wat je nodig hebt.

“Formaten hangmappen
Er bestaan twee formaten hangmappen: A4 en folio. Wat is het verschil? In een A4-hangmap passen exact papieren op A4-formaat. Hangmappen voor folio zijn ongeveer 3 cm groter dan de A4-hangmappen; hier passen dus ook papieren groter dan A4 in. De zogenaamde spoorbreedte, dit is de afstand tussen de rails waarin je de hangmappen ophangt, is dan ook verschillend voor beide formaten mappen. De spoorbreedte voor A4-hangmappen is 33 cm, terwijl die voor folio hangmappen 36 cm bedraagt.”
Aldus http://www.kantoorartikelen.nl/kantoorjournaal/1568136/hoe-bestel-ik-de-juiste-hangmap .
Bordensteker
8 jaar geleden
Franciscus99
8 jaar geleden
Dit is inderdaad het goede antwoord op mijn vraag. Was ik zelf niet opgekomen! Ook handig dat het voor dynamische content gebruikt wordt, dus beter dan ordners.

Andere antwoorden (1)

Het lijkt me een (onderdeel van een) geleider voor een lade. Dus wellicht toch de tekening nog even goed nakijken ? Hoewel het ook niet geheel onmogelijk is dat er bij Ikea-meubels wel eens een onderdeeltje extra meeverpakt is ; in dat geval zit je meubel goed in elkaar, en heb je een reserve-onderdeel ;-)

Bij het uitpakken van een bouwpakket, altijd even kijken wat er in moet zitten en hoeveel stuks, dan weet je tevoren of je iets overhoudt of tekort komt. Het inpakken blijft tenslotte mensenwerk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat van te coren checken of je alles hebt (staat in de handleiding). Ik leg ze stuk voor stuk bij elkaar. Ik had een keer bij een Pax kast dat er een zakje schroefjes misten.
Reddie
8 jaar geleden
Die stang is voor het ondersteunen van de onderste (diepe) lade die nogal zwaar beladen kan worden.
De stang zit links/rechts of voor/achter. Dat moet je even bekijken.