Kan ik in een betonnen plafond in de sleuven tussen de betonnen plafondplaten boren?

Ik wil iets ophangen, niet zwaar, en ik kom met mijn klopboor het plafond niet in. Er lopen van die lange sleuven of gleuven over het plafond, zijn dat zwakkere plekken en zou ik daar wel in komen?

Toegevoegd na 2 minuten:
(De foto is op zijn kant)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (2)

Zo te zien is het van dat prefabbeton en daar ga je nooit met je klopboortje een gaatje prikken. Je hebt hier echt een boorhamer voor nodig en een beetje een flinke. Dus eentje lenen of eentje huren voor een dag. Die naden zijn echt niet zwakker... dat zijn gewoon de randen van zo'n plaat en die zijn tegen evt beschadiging niet hoekig!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Wat een vervelend loeihard plafond is het toch. Als je zo'n boorhamer huurt, huur je de boortjes er dan bij of moet je die zelf aanschaffen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij zit er in de kist een paar SDS-boortjes bij, dus kijk even naar de maten en koop dan meteen de goede pluggen erbij! Als je de boortjes moet kopen zou ik het niet doen want een beetje goeie zijn vrij prijzig. Die goedkope SDS-boortjes smelten namelijk...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zal er op letten, bedankt!
Thecis
8 jaar geleden
@Holle
Over het algemeen zitten de boortjes er bij. Ik heb zelf een boorhamer en dan moet je het er wel bij kopen, maar voor het huren (heb ook wel eens een zwaardere boorhamer moeten huren) zaten ze er altijd bij. Verder goed antwoord, +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gelukkig, het zou een dure grap worden. Thanks!
Je moet ten eerste geen klopboor gebruiken, want die is daar niet geschikt voor.
Om in beton te boren heb je een hamerslag boormachine voor nodig, is bij een D.H.Z zaak te huur.
Het maakt niet uit waar je boord, in de gleuf of ernaast.
Als je niet verder kan boren zit je op betonijzer, dan zal je een klein stukje er naast moeten boren.
Succes.