Hoe kan ik metaal van 2 cm dik zelf zagen?

Ik moet uit een metaalplaat van 2 cm dik ringen zagen (ongeveer 66 cm buitendiameter en 57 binnendiamter). Ik vroeg me af of zoiets kan met een decoupeerzaag en veel geduld? Naderhand moet ik er ook nog gaten in boren van 8 mm dik waar bouten door kunnen. Is zulks enkel mogelijk via laser of watersnijden, of kan een doe-het-zelver met weinig middelen er zelf ook toe komen?
En zoniet, wat is dan de goedkoopste manier om zoiets te laten maken? Ik heb 2 dergelijke ringen nodig en voorlopig is de goedkoopste offerte 600€.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan al je genoeg (heel veel) tijd hebt zelfs met flosdraad en tandpasta. (gevangenis ontsnapping) Eerst een gat precies in het midden van de cirkel boren? Dan zou je redelijk eenvoudig een opstelling kunnen maken met een vaste haakse slijptol en de metaalplaat die ronddraait. Het middel eruit halen is lastiger, maar ook dat kan op ongeveer dezelfde manier. Maak een houten mal waar de nu 66 cm ronde plaat in kan draaien. (gewoon een plaat of oude pallet waar je een paar blokken op vastschroeft.) Veel hangt af van hoe precies het moet worden. Een oxyfuel of plasma-snijder is eenvoudiger om in zo'n opstelling te gebruiken. http://www.esab.nl/france-benelux/nl/education/blog/what-is-the-best-way-to-cut-steel-plate.cfm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100