Is het mogelijk om vloerverwarming aan te leggen die later weer mee genomen voor hergebruik?

Ik zie op tv allerlei programma's over energiezuinig stoken.
Daarbij kwamen o.a. wandverwarming en vloerverwarming kort aan bod.
Het eindigde echter met een doorverwijzing naar een algemene site. Die site verwijst weer door naar verkopers.
Mijn ervaring is dat als je een verkoper volgt dat je dan soms aan iets vast komt te zitten wat je eigenlijk niet had gewild.
Om grote uitgaven te vermijden voor een nog onbekende periode zoek ik naar oplossingen die ook makkelijk te verwijderen zijn en elders gebruikt kunnen worden.

Zijn deze mogelijkheden er?

Toegevoegd na 3 minuten:
CORR.vraagstelling .... meegenomen kan worden voor hergebruik?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zie elders een vraag of consuminderen slecht is voor de economie. Zelf ben ik van mening dat zinvolle en je geld uitgeven aan duurzaam dat niet is. Je houdt wat extra's over om te besteden. Een beter humeur houdt en een aantal wensen die gekocht kunnen worden. Minder rommel op moeten ruimen en mooie omgeving houden zonder al te veel werk. Daar geldt hetzelfde voor tijd die je kan besteden. Maar dat is idealisme en niet altijd haalbaar, maar er naar streven is wel fijn.

Toegevoegd na 10 minuten:
Verder is dat niet het onderwerp, maar eerder noodzaak.
Ik mag niet zomaar alles installeren en moet het dus verwijderen als ik er uit ga.
Vandaar mijn vraag hierover.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ja, er bestaat verhuisbare vloerverwarming. Kan onder vloerbedekking of laminaat toegepast worden. Deze is altijd elektrisch. Ik raad mensen echter altijd af deze te installeren, want de ervaring bij mensen die het hebben is dat zij zich blauw betalen aan de elektriciteitsrekening. Dus trap niet in de verkooppraatjes dat het goedkoop in gebruik zou zijn. Verwarming op gas is vele malen goedkoper.

Toch hier een linkje: http://www.vloeren-net.nl/vloerverwarming/verhuisbare-vloerverwarming/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik begrijp uit je verhaal dat je een huurhuis hebt, dan zijn aanpassingen aan de verwarming (zoals deze) te ingrijpend en niet toegestaan.
Goede verhuisbare vloerverwarming bestaat nog niet volgens mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hetgeen jij gezien hebt kan best een bouwpakket zijn, die zijn simpel te installeren, alleen dan.....moet er nog een betonnen afwerkvloer overheen, normaal gesproken. Wat bedoel je met "Samen met een andere laag die wel makkelijk te verwijderen is"? Wat voor materiaal is dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alles kan, maar om dit te verwezenlijken, zullen de kosten om het te leggen véél duurder uitvallen.Want chappe kan er dus niet over.Het afdekmateriaal, zouden platen, planken of laminaat moeten zijn.Door uitzetting van deze materialen zou het eerder beter zijn om platen te gebruiken, geschranst, enkel of dubbel ( lagen en naden verspringend en haaks ) uitettingsvoegen aan muren houden, en afwerken met een dikke vinyl vloerbedekking.Betegelen kan ook met een " super " flexlijm.