Wat is er mis met onze klopboor?

Wij hebben thuis een klopboor. Maar hij doet het niet tot dat je aan de kabel wiebelt onder het apparaat. Dan doet hij het weer even en dan stopt die weer. Wat is er mis? en valt dit zelf te repareren?
de kabel bij het stopcontact heb ik gisteren toevallig vervangen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Hij doet het dus alleen als ik de kabel op een bepaalde manier vast houd.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kabelbreuk of losgeraakte draad.
Boormachine openmaken eventueel kabel inkorten en opnieuw vastzetten.
Probleem verholpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Openschroeven, voedingskabel vernieuwen, hoeft nog geen €5,- te kosten.
Alex1995
8 jaar geleden
Inkorten of vervangen zoals je hierboven ziet, als je geen verstand hebt van kabels eventjes filmpje/foto's opzoeken op internet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hoe weet waar de kabelbreuk zit?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar kan je wel achter komen maar is veel te veel gedoe. Gewoon naar de Gammel/Prakzooi/Bricodrama gaan en voor een paar eurie een nieuwe kabel kopen, weet je zeker dat het niet daar aan kan liggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Breuk zal precies op de overgang van machine en kabel zitten. Dat kan je niet repareren zonder de machine open te maken. Als het een lange kabel is dan kort je hem 20 cm in. Anders een nieuwe kabel kopen of bijvoorbeeld eentje van een oude stofzuiger.

Antwoorden (3)

Klinkt als een kabelbreuk, dan is er binnenin de kabel iets kapot.
Ik weet niet of dit nog te repareren valt.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in 9 van de 10 gevallen zit de kabelbreuk dicht bij de machine,
Boormachine open schroven.

De kabeluiteinden binnen in de machine losmaken.

De kabel ongeveer 10 cm doortrekken.

Dan kabel strippen en 1 cm draad over laten en weer terug vastzetten.
Boormachine dichtklappen en weer vast schroeven.

Als het goed is,moet deze nu wel konstant stroom doorgeven.

Indien niet de gehele kabel vervangen.

Het lijkt moeilijk misschien ,maar is het noet en veel goedkoper dan een nieuwe te kopen.

Success
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
waarschijnlijk draadbreuk bij handvat van de boor, het snoer een kleinstukje inkorten help meestal of gewoon snoer vervangen