Waar vindt men voorbeelden van zelfbouw vogelkastjes om in bomen te hangen zodat katten niet bij het nest kunnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

In de link vind je een voorbeeld. Alleen zal je geen garantie krijgen dat katten er niet bij kunnen want dat hangt niet af van de constructie van de kast maar van de plaats waar je hem ophangt. Tegen een verticale wand, niet te dicht bij de grond en niet te dicht bij het dak is de beste manier om katten te weren bij nestkastjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
...en de opening altijd naar het oosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk niet dat dat enige invloed heeft op de kans dat katten erbij kunnen.
Ivana
9 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet. Dat is tegen het inregenen en waaien. Nestkastjes moeten altijd met de opening naar het oosten worden opgehangen.

Andere antwoorden (1)

Als het een vrijstaande boom is, kun je ook een kraag van gaas op 2 meter hoogte maken, dan kan de kat niet hoger dan de kraag klimmen.