De rits van mijn leren tas is kapot,hoe zou ik zelf een sluiting kunnen maken(geen drukknopen)?

Ik heb hem pas een paar maanden echt zonde,de rits is echt kapot,ik wil hem nog gebruiken dat-tie weer dicht kan en dat het het er ook nog een beetje goed uit ziet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K
Amadea
9 jaar geleden
Dat zal een heel gedoe zijn. Beter ermee naar een reparateur. Kan soms ook bij een hakkenbar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ik zal kijken,wie weet,bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je geen garantie als je de tas nog maar een paar maanden hebt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de bon niet meer,dus dan heb je natuurlijk ook geen garantie meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je de tas al gerepareerd of nog niet? In dat laatste geval heb ik misschien nog een tip:
Hoe is de rits kapot? Kan hij nog wel een deel open? Dan zou je er een trensje op kunnen zetten. Dus over de rits heen met naaigaren een aantal steken kunnen maken zodat hij niet verder open kan barsten of zodat dat trekdingetje niet verder kan.

Antwoorden (2)

Als het lopertje aan één kant eruit is moet je even twee tandjes (inkepeing) weghalen dan kan je het lopertje er weer in doen. Het gedeelte achter de inkeping dichtsnotten met secondelijm (Wibra €0,69 voor 6 tubetjes). Anders naar de Zeeman en zelfklevend klittenband kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de tip!
Het mooiste is een nieuwe rits inzetten, dit kun je ook goedkoop laten doen bij een Turks naaiatelier. Maar als dat niet lukt, kun je ook leren veters kopen en deze met op je tas zetten, zodat je de tas dicht kan knopen/strikken. Ook kun je hiervoor veterklemmen gebruiken, deze worden vaak gebruikt voor het zelf maken van sierraden http://www.erikvdgrinten.nl/kettelen/pages/dhzp59_jpg.htm
Bij de schoenmaker zijn vaak ook handige schuifjes te koop, waar je de veters dmv een schuifsysteem vast kunt schuiven, deze worden ook gebruikt bij kledingstukken zoals jassen en vesten. Een houtje touwtje sluiting kan ook decoratief zijn, deze zijn te koop bij winkels die naai atributen verkopen. http://www.fournituren.nl/knopen-sluitingen/chinesesluitingen--siersluitingen/houtje-touwtje-sluiting-leer
Natuurlijk kun je ook werken met een strookje leer en een sierlijke gesp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga kijken,genoeg keus,bedankt crea!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'Graag gedaan, hier vind je nog meer leuke tips:
https://www.textielstad.nl/fournituren/tasgrepen-accessoires.html
Buiten de webshop zijn deze ook te koop bij hobbywinkels, fournituren winkels of de schoenmaker.