Wat is het verschil tussen cement en tegellijm?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.4K
ronron1212
9 jaar geleden
Cement is geen lijm en plak dus niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cement: Heel veel meer werkuren als het er weer uit moet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cement is om mee te metselen en tegelijm om tegels mee te lijmen

Het beste antwoord

Cement is over het algemeen grover, tegellijm is veel fijner van struktuur. Cement wordt broos en krimpt meer wat zelfs tegels kan laten scheuren, tegellijm is meer elastisch en heeft minder krimp. Dat zijn ik het kort wel de grootste verschillen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke . Ja dat vroeg ik me af omdat ik vind dat er nogal een groot prijsverschil zit tussen cement en tegellijm.En ergens was ik benieuwd wat het nou maakt dat tegellijm zoveel duurder is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grondstoffen voor cement zijn veel goedkoper, zit veel kiezel in de vorm van zand in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tegels zetten met cement kan op een ongelijke ondergrond verschillen van 3 a 4 cm is (voor iemand met enige ervaring) geen probleem. bij tegels zetten met lijn is een egale ondergrond erg belangrijk omdat je lijm niet te dik kan opzetten.