Zie foto: Wat is dit voor een bout?

Ik ben onlangs verhuisd, en daarbij één cruciale bout kwijtgeraakt die een van de hoeken van mijn bed met elkaar verbind.
Het is een specialistische bout die niet makkelijk inwisselbaar is voor een andere bout.
Ik ben bij de Gamma en de deskundige(re) kluswinkel langsgeweest (Lenta), bij de Gamma konden ze me helemáál niks vertellen, bij de Lenta dat niet alleen zij hem niet hadden, maar dat de kans dat de zelfs de gespecialiseerde ijzerhandel zo'n bout niet heeft groot is.
Ben daarna zelf gaan zoeken op het internet, zonder resultaat.
Nu eens hier proberen.
Alle bekende details staan in de bijgevoegde foto, het merk van het bed en het schroefje zelf zijn onbekend.

Bij deze dus de vraag, wie weet wat voor een bout dit is, en misschien zelfs waar ik deze in de omgeving van Delft zou kunnen kopen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Dit is een zogenaamde paneelverbinder en die bestaan in allerlei soorten en maten. Bij Ikea zijn ze te krijgen in een, meen ik, iets andere vorm. Vaak vind je ze zonder de "halve cirkel" maar met een rond contradeel. Dit is wat dikker en zou je in het bestaande blinde gat kunnen inboren waardoor hij toch op de plaats blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem is hooguit de maat van de schroefdraad. Je kunt de bout gewoon vervangen door een M8 bout met zeskant of inbus, afhankelijk van de diepte van het grote gat.
Maar, de kop doet vermoeden, dat het wel eens een andere draadmaat zou kunnen zijn. Ook 100 jaar geleden werden dit soort bouten gebruikt, maar dan met 5/16 witworth draad. Eerst even proberen met een M8 moer.
Het plaatje zal je uit een stukje strip moeten maken. Ik knip wel eens twee stukjes van een carrosseriering af, als ik niets anders bij de hand heb.
Alles is bij de Gamma te koop, vaak als koppelschroeven voor aanrechtbladen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een goed gesorteerde gereedschappenwinkel/ ijzerwarenhandel, niet zijnde een bouwmarkt, moet je hier aan kunnen helpen. Ik ken Delft niet goed, maar elke stad heeft nog wel één echte goede zaak voor dit soort spullen. Misschien Romijn?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt een m8 schroefdraadbusje (Gamma) in het andere paneel draaien en dan met een m8 inbusbout de panelen vastzetten.
Messing plaatje maken als dat ook weg is en inbussleuteltje misschien wat inkorten.