Hoe voorkom je dat een houten balkonvloer spiegelglad wordt bij nat en vochtig weer door aanslag?

Het is vooral vanaf de herfst spiegelglad op het balkon. Middelen als Groene aanslagverwijderaar of tegen mos of azijn of sopje van Biotex helpen bij lange na niet voldoen. Wat moet ik doen om het hout ook buiten het buitenzitseizoen begaan te houden, zonder dat iemand uitglijdt? En zonder dat het hout wordt aangetast of beschadigd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Dat lukt eigenlijk niet, behalve als je er voor kunt zorgen dat hij niet nat kan worden.
Nat wordt altijd glad in een geval als dit

Je zou kunnen overwegen er voor de herfst en winter iets op te leggen, bijv van die anti slip matten of (goedkope) kokos matten

Die worden ook heel vies maar die zou je dan weg moeten gooien in het voorjaar

Toegevoegd na 1 minuut:
Of leg er gedurende de winter het goedkoopste nepgras op dat je kunt vinden (hoewel dat mogelijk ook nog wat glad zal zijn als het erg nat is)
10 jaar geleden
Een kennis van me heeft een houten buitentrap die ook erg glad werd in het najaar. Wat hij heeft gedaan: kippengaas om de treden/balkonvloer gespannen. Hierdoor heb je geen rechtstreeks contact met het gladde hout, en het staat bovendien keurig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een oud middeltje maar wel effectief: 1 deel zout, 1 deel chloor en 2 delen water en schrobben maar. wat je zeker nooit mag doen is afspuiten met een hogedrukspuit, dan gaat het groen in de plank zitten en wordt het alsmaar gladder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Emmertje water met een flinke scheut bleekwater. Niet poetsen of borstelen maar gewoon inlaten trekken en de gladheid verdwijnt of komt niet. Uit eigen ervaring.