Hoe kan ik elektriciteitsdraden veilig afsluiten?

hallo,

Ik wil een noodverlichting/ nooduitgang bord van het plafond verwijderen.
Het armatuur van de noodverlichting is gekoppeld aan het stroom/lichtnet waarbij er continue stroom krijgt.

Nu is mijn vraag:

Hoe kan ik de elektriciteitsdraden veilig asluiten/afdekken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
30.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
-stroom eraf.
-lasklem erop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom wil je dat eigenlijk?
In sommige gevallen is zo'n bordje verplicht.

Antwoorden (3)

Bij de bouwmarkt heb je van die kabelverbinders, waar je de kabel in steekt. (en even kwijt hoe ze heten.) Dit zijn ook goede eindstoppen en zitten gelijk klemvast.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedoel je een lasklem? Als ik deze zou gebruiken met de instructies van deze link ( http://www.goeievraag.nl/elektronica/overig/vraag/143688/zet-bedrading-vast-lasklem )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inderdaad een lasklem.
Voor elke draad een aparte lasklem gebruiken.
Aarde mag los blijven liggen, maar een lasklem erop kan geen kwaad en dan kan ie niet per ongeluk een andere lasklem opzoeken.
Die kabels kan je afstoppen met lasdoppen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet er gewoon een kroonsteentje op. Knip er 1 van de strip af met drie ingangen en stop elke draad in een aparte ingang. Je moet dan wel héél gek doe wil er iets fout gaan.