Waar kan ik ongezand tegelvoegsel kopen om schoolbordverf te maken?

Ik wil heel graag zelf schoolbordverf maken maar ik heb geen idee waar ik dat tegelvoegsel spul moet halen. Jullie wel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
paulus811
9 jaar geleden
Schoolbordverf is kant en klaar te koop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf maken is veel goedkoper, zeker als je veel nodig hebt of een eigen kleur wilt. (als het werkt)

Antwoorden (1)

ongezand tegelvoegsel = Unsanded Tile Grout
Ofwel voegsel zonder zand:
http://floorelf.com/using-the-correct-type-of-grout
Dat wordt gebruikt voor voegen kleiner dan 3mm.

Goedkope bouwmarkt voegsel voor smalle voegen zal waarschijnlijk goed zijn.
De duurdere voegsels hebben meer toevoegingen en dat zou ik dit geval wel eens tegen kunnen werken.
Eerst kan je proberen ergens een restje te krijgen om mee te proberen. Tijdens een verbouwing blijft er altijd wel wat over. Het restje wat er in een lege zak achterblijft kan al genoeg zijn voor een test.