door kozijn in woonkamer veel overlast bovenburen. voetstappen dreunen erg hard door. wat kan ik hieraan doen ??

Ik woon in een sociale huurwoning. Ik heb in mijn woning als afscheiding tussen mijn woonkamer en slaapkamer een houten kozijn met ramen. Dunne randjes hout en 8 ramen incl een deur welke altijd dicht is. Deze constructie is erg gevoelig voor trillingen wanneer mijn bovenburen lopen dreunt dit heel erg door.
Is hier een huis tuin en keuken oplossing voor? Iets eenvoudigs omdat ik geen grote veranderingen mag aanbrengen in het huis. Wat mij betreft ging die hele wand eruit en evt. normale muur voor in de plaats. Dit is ondanks dat het een sloopwoning betreft niet toegestaan. De muur is geen draagmuur.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het kozijn is van vloer tot plafond van muur tot muur.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Wat trilt er precies?
Het glas in het kozijn:
Dat zou je kunnen beplakken. Waarmee maakt niet zoveel uit.

Verder mag je heel veel doen in je huis, je zal het hooguit weer in originele stand terug moeten brengen..
(uitgaande van normale huur, anti kraak e.d. heeft andere regels)

Het glas eruit halen is ook een optie, dat kan vaak zonder het glas kapot te maken, herstellen is dan eenvoudig.
(en mocht er 1 breken, een glasplaat is niet duur)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk zit het glas los in de sponningen.
Opnieuw het glas met kit bevestigen is het goedkoopste of inderdaad met hardboard vervangen.
Kijk ook of de deur in gesloten stand niet los zit en kan gaan trillen.