Hoe plaats ik een schutting op een plat dak?

Ik heb een plat dak dat aan 3 kanten open is. Dus veel inkijk. Op het dak liggen stoeptegels.
Hoe kan ik een schutting plaatsen (of rietmatten o.i.d.) die niet omwaait.

En wat is de goedkoopste manier?
Hartelijk dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (3)

Je zou de palen van die schutting die je normaal in de grond zou steken in emmers kunnen zetten, en dan die emmers volgooien met cement. Als het droog en hard is kun je de emmers er weer van af halen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met emmers met cement blijft het niet staan als het echt gaat waaien, dan moet je het minimaal in cementkuipen zetten.
Als die tegels vast liggen kan u daar gerust iets inboren en vijzen. Als ze los liggen dan neemt u die tegels weg en boort u in die laag.
Er bestaan legio palen met een grond- / voetplaat waar u dan verder een afsluiting kunt maken.
Om alles waterdicht te houden kan u achteraf die voetplaat afdichten door er asfaltpapier op te branden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In je dak boren, ik zou het maar niet doen, dat is vragen om problemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5 a 6 cm diep is zeker geen probleem want daar liggen bijna zeker gewelven op, zo niet dan zijn het holle potten met een laag beton erboven (evt navragen). Dit is reeds voldoende om op de 4 hoeken van een voetplaat een tirefort in te zetten.
Het moet stevig vast zitten want op zo een dak kan u behoorlijk wat wind hebben.
Hoe hoog moet het worden?
Een meter hoog en je kan al vrij zitten, en dat scheelt een heleboel met 1,80 hoog wat betreft wind.

Wat zit er aan de 4e kant?
(en kan/mag je daar in boren)

Hoe groot is het?
4x4x4 hoef je (onder bepaalde voorwaarden) alleen aan de 4e kant vast te zetten, iets groter is ook geen probleem, veel groter wordt een ander verhaal.

Toegevoegd na 10 minuten:
Kan je palen aan de muren rondom het platte dak vastmaken? In plaats van in de grond zet je ze dan vast aan de muur. Ze zijn dan wel zeer zichtbaar, moet je van houden, maar ik denk dat het wel mooi is en de schutting komt precies op de rand van het dak, dus je verliest geen ruimte.