Hoe verhelp ik een doorzakkende spiraalbodem?

Mijn spiraalbed, twijfelaar uit de jaren 70, zakt ver door.
Ik heb nu als tussenoplossing 2 planken (van 30cmx190cm) in de lengte liggen, maar zou graag een duurzamere oplossing vinden.
Het bed heeft voor mij veel waarde, vandaar dat ik liever geen volledig nieuw bed aanschaf.
Zou ik iets met spanbanden kunnen? Of op een andere manier latten? Het matras?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (1)

Beste,

Ik heb geen idee hoeveel emotionele waarde de spiraalbodem op zichzelf voor u heeft en wat uw financiële mogelijkheden zijn.
Maar een goede matrasondergrond is erg belangrijk om later ook geen klachten te krijgen.
Vanuit dat oogpunt zou ik eerder adviseren om enkel een nieuwe lattenbodem of spiraalbodem te kopen.
Misschien bij een 2ehands winkel, waar ze soms erg goede lattenbodems of andere ondergronden voor een klein bedrag weg doen.
Misschien is hier zelfs iets te vinden wat op het huidige lijkt.