Bestaat er een middel om eengescheurde ruit van een houtkachel te lijmen?

Gaat om het dichten van de scheur. Een nieuwe ruit is geen optie

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je zoekt een hittebestendige glaslijm die liefst ook transparant is. Siliconenkitten gaan tot 300 graden maar als het het ruitje vlak voor het vuur is zal dat niet voldoende zijn. Dan moet je uitwijken naar echt hittebestendige kitten die te krijgen zijn bij de openhaardspecialist. Een hittebestendig alternatief voor siliconen is neopreenlijm. Maar deze is nooit transparant.