wat is dit voor een stuk (oud) gereedschap?

Dit stuk gereedschap, dat lijkt op een soort vork, heb ik gevonden in een doos met oud timmermansgereedschap. Ik weet dat die doos ook van een timmerman afkomstig is. De doos bevatte vooral veel schaven. Deze "vork" kan ik daar niet meer rijmen.

Toegevoegd na 2 minuten:
foto's doen het nog steeds niet

Image and video hosting by TinyPic

Toegevoegd na 3 minuten:
[IMG]http://i57.tinypic.com/1zmfcz8.jpg[/IMG]

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zul je toch even een link naar een foto moeten plaatsen, want afbeeldingen werkt hier nog steeds niet.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
euh...staan er toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zo klikt het makkelijker:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=1zmfcz8&s=8
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wellicht iets om spijkers uithet hout te wippen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
daarvoor is het veel te groot. Het krukje waar het op ligt in de foto is ongeveer 40x40 centimeter....
crispy
9 jaar geleden
het heeft volgens mijn vrouw te maken met het bekleden van meubels. Maar wat precies de functie is, is onbekend.

Het beste antwoord

Dat is een ouderwetse voorloper van de grondboor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het hele ding is ongeveer 40 cm lang. Lijkt mij niet echt geschikt als grondboor, maar bedankt voor de suggestie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoewel ik niet het idee heb dat dit het juiste antwoord is, is het enige antwoord per definitie het beste :-)