Hoe kan men de melodie van een draadloze deurbel wijzigen?

Het gaat om deze supergoedkope deurbel. Bereik tot 30 meter en 16 melodieën.
Zojuist gekregen, maar de handleiding zit er niet bij.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.blokker.nl/nl/blknl/draadloze-deurbel

Toegevoegd na 34 minuten:
ik wil het melodietje wijzigen, omdat momenteel alleen een zoemertje klink, die op nog geen 50cm afstand te horen is. (Mijn gehoor is meer dan uitstekend voor alle frequenties, is vorige week getest)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Meestal zit er in die deurbellen een knopje. Deze kan in het bel kastje zitten, of in het kastje met de drukknop.

Ze zitten hij vaak achter een klepje met een schroefje, en dan is het echt een mini knopje. Of ze zitten achter het batterijen klepje.

Soms zit er in het kastje waar de drukknop op zit ook nog een paar knopjes om het signaal op een andere frequentie uit te zenden, zodat je niet in conflict komt met bijvoorbeeld buren die dezelfde bel hebben.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gevonden, er zit inderdaad een miniminimini knopje aan de zijkant. Daarmee moet je echt door alle 16 melodieën drukken. De eerste vond ik het beste, dus weer 16x drukken.
En alle verstopte batterijen verwisseld en begrepen waaarom men het apparaat weggegeven heeft.