Wat is nu het verschil tussen mod podge, gesso en gel medium?

Als je een afbeelding op hout of canvas wilt drukken, ik lees zoveel verschillende verhalen wat ik moet gebruiken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15.2K

Antwoorden (1)

De gel of gesso gebruik je om de afbeelding over te brengen op je ondergrond, de mod podge om de afbeelding vervolgens te ' sealen ' , af te lakken als het ware zodat hij beschermd is tegen bvijvoorbeeld vocht.

Wat beter is, gel of gesso, hangt een beetje af van de ondergrond maar ook wat jij fijn vind om mee te werken. Veel mensen prefereren de gel, omdat die wat transparanter opdroogt. Gesso is wit van kleur en droogt ook wit op. Verder kun je kiezen uit glanzende of matte versies ; dat is een kwestie van voorkeur.

Bij mijn weten verkopen ze al dit materiaal tegenwoordig voor weinig bij de Action, dus je hoeft niet je portemonee leeg te keren in de kunstwinkel, en kunt gerust een beetje experimenteren met wat je het beste bevalt.

De basis is altijd het zelfde ; de laag die je op de ondergrond smeert, ' absorbeert' de inkt van de afbeelding, waarna je het papier er af moet pellen en de afbeelding sealen. Beetje variant op het kauwgomplaatje, en minstens zo veel zo niet meer handigheid vereist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
klopt, bij de Action heet dit Crea Podge, is maar iets van 1,50 of zo. Ik was er gisteren nog.