Moet laminaat dat wordt hergebruikt ook acclimatiseren?

Ik wil laminaat verplaatsen van mijn oude naar mijn nieuwe woning. Moet ik dit laminaat ook 48 uur laten acclimatiseren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Dat is wel verstandig. Het zou kunnen dat je nieuwe woning een hogere of lagere luchtvochtigheid dan de oude. Daarom kun je dat inderdaad beter even laten wennen.
bamibal
9 jaar geleden
Als er geen extreme verschillen zijn, is acclimatiseren niet nodig.
Als het vanuit de winkel komt komt het meestal uit een ruimte waar de luchtvochtigheid nogal laag is.

Officieel moet het trouwens acclimatiseren in de plastic verpakking.. Dat gaat natuurlijk niet lukken. (en hoeft ook niet)