Kan ik nadat ik het 1x gelakt heb en weer moet schuren afnemen met thinner?

Het betreft parket lak.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Thinner is zeer brandgevaarlijk en uitermate ongezond om het in te ademen!!!!
NOOIT DOEN!!
Zuigen en daarna e.v.t. met een vochtige doek is prima!
Parketlak is er ook op waterbasis, die dus bijna niet stinkt.

Gewone parketlak, moet je ook zo min mogelijk inademen, dus voldoende ventileren!
Gebruik e.v.t. een ventilator, om de schadelijke dampen je huis uit te blazen.
Zie ook de info op de bus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon goed en compleet.

Andere antwoorden (4)

Gewoon ligt schuren, stof opzuigen met stofzuiger of met een vochtige doek opnemen en u kan de volgende laag aanbrengen.
Waarom thinner, en wat afnemen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet het weer met 1 nog fijnere korrel opschuren voor een beter gladder oppervlak en stof kan funest zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stof neem je op met water en een doek. Thinner is overbodig en de dampen zijn nog ongezond ook.
Als de vloer recent gelakt is, is hij niet vet, dus ontvetten lijkt ook niet nodig. Een beetje St Marc, of eventueel ammonia in het water is voldoende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat opnieuw schuren is niet om nog gladder te zijn maar om uw 2e laag betere hechting te geven.
Zelfs schuren is overbodig als u met St-Marc er eens overgaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nóóit geen ammonia op een eikenhouten vloer gebruiken daar het dan zwart word
Thinner zou ik niet doen, of proberen op een klein stukje.
Je hebt kans dat de lak oplost of dof wordt.
Gewoon st Marc ontvet goed genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee joh,niet met thinner afnemen,dan krijg je een smeer boel en allemaal strepen die je dan weer weg moet schuren,volg de gewone weg en dat is,ontvetten schuren, lakken,schuren en dan aflakken evt nog een lak laag er overheen,voor het afslijten.
Suc6
burgos
11 jaar geleden
Maak tijdens het lakken en schuren en aflakken nooit geen gebruik van oliehoudende en agressieve materialen.
Dat tast de eerdere laklaag aan en tevens ook de nieuwe.
Het resultaat kan een vlekkerige onregelmatige laklaag opleveren, mede door het inwerken van de thinner.
Na het schuren, kunt u het afnemen met een stofdoek en als het moet met een licht vochtige doek ( maar het liefst droog ), vergewis u er dan wel van dat als u de volgende laag aanbrengt dat de vloer weer kurkdroog moet zijn.