Hoe bevestig ik glasgordijn op het raamkozijn?

Ik zou graag gordijnen bevestigen op het kozijn. Zo kan de raam makkelijk open en op kiepstand. Ik weet dat er systemen bestaan waarbij er op het kozijn een plaatje met velcro wordt geboord. Boren wil ik echter vermijden. Het systeem moet op termijn misschien terug verwijderd worden zonder sporen achter te laten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch is het speciale rolgordijn voor kantelramen de beste oplossing, anders moet je het gordijn gaan klemmen, wat tot irritatie gaat leiden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het ligt er daarnaast erg aan, aan wat voor materiaal het kozijn is gemaakt. Hout is natuurlijk een stuk makkelijker bewerken maar je leest bv hier dat kunststof raamkozijn bewerkingen lastig zijn te repareren. Bronnen:
- https://www.kunststofkozijnen.nl/

Antwoorden (1)

Misschien is Nano iets voor je?
Het luxaflex Nano Rolgordijn is ideaal als u liever geen gaten in het raam wilt boren, maar wel graag een rolgordijn ervoor wil hangen. U kunt dan namelijk kiezen voor 'in de dag montage' middels clicktape. U hoeft niet te boren of te schroeven. Wilt u liever 'op de dag' monteren? Houdt er dan rekening mee dat de montageclips hierbij wel vastgeschroefd moeten worden.

De Luxaflex Nano rolgordijnen zijn speciaal ontwikkeld voor draaikiepramen en de problemen die u hiermee met normale rolgordijnen kunt ondervinden. De stoffen die bij de Nano rolgordijnen geleverd worden zijn zeer divers. Niet alleen in kleur, maar ook in lichtdoorlatendheid. Zo kunt u kiezen voor diverse kleuren stoffen die lopen van transparant tot verduisterend.
Indien u voor een verduisterende stof kiest dient u er wel rekening mee te houden dat deze oplossing niet 100% verduisterend is Dit komt door de kleine geleiders, deze dekken het doek niet geheel af waardoor er altijd een lichtkier aan de zijkanten zal ontstaan.