Wat betekenen deze wol labels?

Op het etiket van het bolletje wol staat altijd een shirt met cijfers erin. Wat betekent dit? Lijkt me niet dat je 128 of 40 truien ervan kan maken :') Of dat je 128 of 40 bollen wol nodig hebt voor 1 trui......lijkt me sterk! Ben benieuwd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
super bedankt!!!

Het beste antwoord

Dat zijn kledingmaten, zodat je een indicatie hebt hoeveel bollen er nodig zijn voor een kinder- of damestrui. Het is een beetje klein, maar er lijkt te staan maat 128 400 gram, dus vier bollen nodig. En maat 40 500 gram, dus vijf bollen nodig.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor een trui van maat 128 heb je (ongeveer) 400 g van deze wol nodig, voor een rptrui van maat 40 500 g.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat 100 gram wol met een kledingmaat doet... Ik bedoel maat 128 is voor kinderen en maat 40 voor de boven gemiddelde vrouw.
Amadea
9 jaar geleden
Bovengemiddeld, kdg? Ondergemiddeld lijkt mij waarschijnlijker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De loopjongen van een bol is belangrijker,. Je hebt bollen van 100 g waar 200m op zit, en bollen waar 1000m op zit. Dan maakt het ook nog uit hoe dik het is en met wat voor pennen en wat voor steken je breit.
Overigens denk ik dat het garen (geen wol, waarschijnlijk acryl) op de foto een bol van 50 g is. En inderdaad, maat 42 is ongeveer gemiddeld.
Amadea
9 jaar geleden
Dan mag er toch geen 100 gram op staan, als het maar 50 gram betreft? En dan zou het helemáál weinig zijn om maar 5 bollen nodig te hebben voor een trui.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O, je hebt gelijk, overheen gekeken :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
D'r staat trouwens niet dat je 5 bollen nodig hebt, maar 500g
Amadea
9 jaar geleden
Als een bol 100 gram geeft dan gaat het toch om 5 bollen?!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, tuurlijk :-)
Maar als er 50 g op zat niet.
' t is bedtijd, ik ben niet helder genoeg meer om duidelijk te communiceren :-). Welterusten.