Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarmee en hoe kan je marmer composiet zagen?

Ik heb een vensterbank van ongeveer 1,5m.
Deze moet over de gehele lengte afgezaagd worden. Hij steekst over en er komt een aanrecht voor te lopen dus er moet een reep van 15cm breed over de lengte van 1,5m afgezaagd worden.

Waarmee doe je dat en hoe zorg je dat hij niet ineens versplinterd?

De vensterbank kan niet los gemaakt worden. Hij zit muur en muur vast.

9 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je daar een slijptol met diamantschijf voor nodig hebt, zeker weten doe ik dit echter niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan, maar heel moeilijk om het recht te krijgen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een steenzaag op een geleiderail

zoiets:
http://www.feramotools.nl/contents/nl/d570_SteenHandcirkelzaag.html

Toegevoegd na 2 minuten:
en niet de volle lente in 1 keer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Moet dat dan watergekoeld zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet perse, maar je zaagblad gaat zonder water korter mee.
Ook scheelt het een heleboel stof en stofvrij werken is voor een professional verplicht.
Als je het droog doet zorg dan voor een goeie bouw stofzuiger met de juiste filters.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
We hebben namelijk een mooie handcircelzaak met een diamant schijf. Met een houder zodat je recht zaagt :-)
We waren eigenlijk al van plan om het daarmee te doen, maar ik had zo iets van, toch maar even navragen ;-) Een bouwzuiger hebben we helaas niet, wel een oude philips stofzuiger waarvan het niet uit maakt of deze kapot gaat. Maar anders kunnen we er altijd nog 1 huren natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan eerst proberen om een stukje reep van iets van 5 cm eraf te halen. Een gewone stofzuiger zal zeer snel vollopen met stof. Dan heb je nauwelijks nog zuigkracht.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bedankt JackD, We hebben de hand circelzaag gebruikt met het diamantblad. Ging prachtig. Tussendoor hebben we 4x de machine laten afkoelen omdat hij bijna te heet werd om vast te houden. http://www.acties.be/2167945-top-craft-minihandcirkelzaag (Deze hebben we gebruikt) En het bouwstof en oma's stofzuiger gingen ook niet echt samen. Maar zodra de stofzuiger er mee op hield schroefde mijn schoonvader die open en maakte hem weer haha, ja met 30 jaar oude apparatuur kan dat. Maar de vensterbank is keurig recht afgezaagd en het restant van bijna 1 meter lang en 4cm breed gaan we gebruiken als drempel in de douche.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding