onmogelijk een draagmuur, toch?

Hallo,
Ik heb op de eerste verdieping een muur staan als scheiding van 2 slaapkamers.
Deze muur is een 7cm dik en van gewapend beton.
Beneden staat onder deze muur geen draagmuur.
Sowieso is er op de beneden verdieping geen draagmuur.
Nu lijkt het mij onmogelijk dat deze muur op de 1ste verdiepingeen draagmuur is.
Maar door vele verhalen zoek ik toch graag even uit of ik er langs kan zitten.

Ben benieuwd.

Bedankt

Groeten john

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk prefab beton.
7 cm zou geen draagmuur mogen zijn.

Een manier om het zeker te weten zonder tekeningen, is door te kijken naar de verbinding tussen muur en plafond.
Goeie kans de er isolatie of pur-schuim o.i.d. zit om een kier tussen muur en plafond te overbruggen. Dan is het zeker geen draagmuur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja voor mij is het simpel wat zit er boven de muur als de muur doorloopt naar zolder en op de nok uitkomt is het een dragende muur ,als het de enige tussenmuur is kan hij ook ondersteuning bieden aan de zijmuren zodat die niet naar binnen vallen zegmaar het is niet voor niks gewapend beton
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou geen draagmuur mogen zijn.Ik veronderstel dat U maar één verdieping hebt? Staat de muur op de welfsels, of een draagbalk? En wat is er boven deze muur? Een vloer of het dak? Wat voor een dak?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ten eerste ben ik jouw scatty niet en er staat ALS je moet LEZEN