Wat hecht op de muur? Er zit een soort van teer op.

Ik heb een muur waar een soort van teer op zit. Vroeger werd dit op de muur gesmeerd om het vocht uit de stenen te houden omdat het een champignonkwekerij was. Stukadoren is geen optie heb ik al ondervonden.
Weet iemand wat ik hier op kan smeren om het mooi wit te maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Als grondlaag kun je Primer P77 aanbrengen. Afwerken kan met Bosscryl, Sublimat of Pastime (kaleiverf).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit gaat niet werken crea, de informatie achter jou linken zijn gebaseerd op Hydrofuge, dat is iets anders als een teer of bitumen houdend smeersel, zeker als het een oude champignonkwekerij is zal er een volledig afsluitend en vettig goedje gebruikt zijn. Je kunt dat wel verwijderen met b.v. dieselolie, maar dat is een verrekt smerig klusje en wordt nooit helemaal mooi.
Als de teerlaag op de muur erg oud is zou je een stukje kunnen proberen door eerst schoon te maken met ammoniak en dan met elastische muurverf.
Of er dunne iso platen op plakken en opnieuw afwerken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag advies in de verfspeciaalzaak, mogelijk zit ik inderdaad fout en kan de specialist je wel van goed advies voorzien.
Alleen al om vochtproblemen te voorkomen is het beter de teer er af te halen. verder is de teer een te zachte ondergrond voor verf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of er vochtproblemen kunnen ontstaan weten we niet, daar hebben we te weinig informatie voor, dat hangt er van af of het een gefundeerde draagmuur is, of het een spouwmuur is, of de muur aan de andere kant wel goed kan ademen enz.
De hardheid van de ondergrond zegt niets over de mogelijkheid van overschilderen, het gaat om de hechting.
Een zachte ondergrond zal wel makkelijker beschadigen.