Als je een bouwdroger huurt, heb je dan krachtstroom nodig?

Ik zit te zoeken op verhuursites want ik heb een bouwdroger nodig (Geen verwarming) ik moet met het ding 2 trappen op, dus 70kg is uitgesloten.

Maar al die sites missen informatie. De ene site zegt voor ruimtes van 400 kuub, maar vergeten dan erbij te zetten hoe zwaar dat ding is.

Andere site zegt hoe zwaar het ding is, maar niet of het een bouwdroger is of een verwarming...

En geen enkele site zegt wat voor stroom je nodig hebt.

9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zou gewoon even bellen met Boels. (of een andere verhuurder maar ik ken er maar 1)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de bouwmarkten verhuren ze ze ook, daar weten ze het ook wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ps. waarom een bouwdroger?
Het is lekker weer (vandaag even niet)
dus raampje open, eventueel een ventilator aan en het gaat vanzelf. Met een bouwdroger kan het al snel te snel gaan en daardoor kan schade ontstaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede tip Jackd, bij deze temperaturen heb je zo'n ding niet gauw nodig.
Bordensteker
9 jaar geleden
Maar het is juist heel erg vochtig nu ...
HeerVoldemort
9 jaar geleden
De reden waarom een bouwdroger. Ik heb een nieuwbouw huis. De zolder is erg vochtig en ik heb daar nog geen ramen die open kunnen. Bovendien heeft het gruwelijk geregend daar vandaag. Maar ik ga morgen wel de Praxis, Karwei, Gamma en Formido af. De droger die ik graag zou willen (gezien bij Boels) word niet aan particulieren vethuurd.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb gisteren een kleintje gehuurd. Die is al een tijdje aan het werk. Ikga zo ddadelijk maar eens die kant op om te zien hoe ver hij is.

Het beste antwoord

De ruimte waar die instaat maakt weinig uit,
het enige wat echt uitmaakt is het aantal liter per dag.

Is 66 kg wel een optie?
http://www.boels.nl/huren/klimaatbeheersing/droging/condensatiedroger-80-liter
nog een maat kleiner is misschien te klein:
http://www.boels.nl/search?q=bouwdroger

anders hier de kleinste: (eventueel 2 of meer)
https://www.borent.nl/materialen/tag/bouwdroger
de 80 liter daar is dezelfde als bij Boels.

Toegevoegd na 28 seconden:
Oja: allemaal 230V
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bedankt,
We hebben deze gehuurd:
http://www.boels.nl/huren/klimaatbeheersing/droging/condensatiedroger-12-liter En een week laten werken, na 3 dagen een vochtmeter gehuurd. Toen had hij al wel een hoop gedaan, na een week kwam er bijna geen vocht meer uit. Eerder was het 1 grote emmer per dag, aan het eind van de week net een bodempje water.

Andere antwoorden (2)

Nee, dat hoeft niet, kijk eens op onderstaande link, bij de specificaties staat
"W/V", het tweede getal staat voor voltage.
Succes.

http://www.boels.nl/huren/klimaatbeheersing/droging

Toegevoegd na 15 minuten:
Het gewicht staat hier trouwens ook bij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet.
De meeste bouwdrogers die je bij de boels (www.boels.nl) of vergelijkbaar (borent, karwei (werkt wel weer samen met Boels)) kunt huren zijn over het algemeen 230V. Er zitten ook krachtstroom drogers tussen, maar de meeste niet.

Gewoon even bellen voor het gewicht, kunnen ze je zo geven.