Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een voltmeter die ook schakelt ?

Ik laad een accu dmv windmolen.wanneer accu vol is gebruik ik stroom van accu middels een omvormer voor 1 groep mijn huishouding. Wanneer de wind blijft waaien, blijft de accu vol, ik zou dus nog een groep kunnen gebruiken. Kan ik dit middels een voltmeter schakelen en bewaken, dat die bij bepaalde spanningen schakelt ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
675

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zeker.

Even een mogelijk (simpele) opstelling:
Neem een relais dat bij een gelijkstroom spanning schakelend die gelijk of hoger is dan de spanning waarop je wilt. (als die hoger is kan je die met een (schuif)weerstand instellen)

Met dat kleine relais kan je dan een zwaarder relais aansturen om van bron te wisselen. Let wel dat gevoelige apparatuur dit mogelijk niet zo leuk vindt.

Dit kan natuurlijk veel netter, maar zover gaat mijn kennis niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor dit probleem is kennis van zaken nodig en wat elektronica. Ga niet prutsen met relaistjes en dergelijke, de stromen rond accu's en zonnepanelen zijn een serieus brandgevaar. Er is op dit moment genoeg op de markt om dit probleem op te lossen. zoek eerst in Duitsland, daar hebben ze meer ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding