Deel structuurverf op wand laat los. Hoe herstel ik dit?

Ons dartbord hing op een wand in de woonkamer en werd door de kinderen veelvuldig gebruikt. Helaas vloog er wel eens een pijltje naast. Als gevolg hiervan is de structuurverf losgeraakt van de muur en het is net of er lucht tussen de structuur laag en de muur zit. Wat kan ik doen om dit te herstellen. Hoop dat iemand mij raad kan geven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb het advies van Crea opgevolgd. Oude stukjes verwijderd, geschuurd, voorstrijk erop en een dag later structuurverf. Je ziet het nagenoeg niet meer. Bedankt voor de tips!

Het beste antwoord

Je zal de structuurverf eraf moeten steken, ruwe stukjes op moeten schuren, beschadigingen bij moeten werken, of de muur opnieuw glad maken, stofvrij maken en daarna opnieuw structuurverf of andere muurverf aanbrengen. Wel de hele muur opnieuw schilderen, omdat je bijgewerkte plekken blijft zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het losse deel nog kompleet is, kan je op het hoogste punt een klein stukje los maken, en bij houden.Door de opening een dun voorwerp, achter het losse deel steken ( voorzichtig ) zonder breken. De bedoeling is dat er een beetje ruimte tussen de coating en de muur komt.In de opening kan dan vloeibaar materiaal gespoten worden. Dit kan een een beetje verdunde muurlijm zijn ( voor glasvlies bv ) of gewone behangerslijm ( voor zwaar behang ) of verdunde houtlijm, een twee-komponenten primer, verf, lijm ( omdat deze harden door reactie ) Gebruik een injectiespuit met grote naald, en spuit het goedje achter het losse deel.Met een rolletje of gladde fles over het deel rollen zodat het kleefspul verdeeld wordt achter het loosen stuk.De opening boven dient ook om de lucht, en overtollig produkt vrij te laten.Als alles verzadigd is, even rollen of drukken, overtollig materiaal verwijderen en laten drogen.Gemakshalve een dag wachten.Het stukje van de opening terug op de plaats kleven met wat lijm of ineens inbedden met verf voor de afwerking bv.Na droging kleine foutjes met vulmiddel, verf of ander geschikt materiaal bijwerken.Afschilderen en letten op de details.Als er delen weg zijn is het al heel moeilijk de structuur na te bootsen.Met hetzelfde soort structuurmateriaal kan het ook ( wanneer gekend ) is het nog uitkijken.Hoe is de structuur aangebracht? Gespoten of.... Structuur bijwerken/ nabootsen is een werkje dat aandacht verreist, maar met wat geduld en MC Gyver denken haal je wel resultaat.Of de muur ( vlak ) schuren, uitplamuren ( vlakken ) en een nieuwe laag er op, en wil je eigenlijk nog wel structuur?