wat is het probleem met aardlekautomaat ??

Wij hebben een keuring laten uitvoeren op de electrische installatie van ons chalet. hieruit kwam naar voren dat de uitschakeltijd van de aardlekautomaat niet goed is. Geen verbinding vermeldt het keuringsrapport.

Uitschakelstroom aardlekschakelaar Gemeten in mA: 30 Goed gekeurd
Werking testknop aardlekschakelaar: goed
aansluiting op het net: goed
spanning op het net: goed

Als advies wordt meegegeven dat er geen verbinding is tussen de contactdozen en de aardlek. Waar zit nu het probleem ?

Het is een automaat 10A met ingebouwde aardlek. ( 1 groep)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je wel randaarde op de wandcontactdozen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is 1wcd met randaarde (in de keuken) de rest zijn wcd zonder randaarde. Naar mijn idee hoeven die ook niet geaard te zijn. Er zit wel gewoon een aardedraad in de wcd met randaarde, die komt ook weer uit in de aardlekautomaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De elektrische installatie is toch niet afgekeurd? Is het niet gewoon en opmerking in het rapport dat de contactdozen geen randaarde hebben.
Tegenwoordig monteren ze de randaarde dozen ook in de woonkamer, maar in een bestaande situatie hoeft het niet.

Antwoorden (1)

Zijn de contactdozen niet voorzien van randaarde, de aardlekschakelaar is namelijk in orde.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als de contactdozen wel voorzien zijn van randaarde, ligt de aardedraad niet verbonden met de aardlekschakelaar.