Kan ik de mobile airco op mijn mv-box aansluiten?

ik heb een itho-box hangen. is het mogelijk om de slang van de mobile airco daar op aan te sluiten? als ik de box in stand 3 laat staan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

De standaard uitblaasslang van een mobiele airco is altijd vrij kort. Niet altijd praktisch, maar dat is niet voor niets: ten eerste geeft de warm wordende slang nogal wat warmte af aan de kamer, en ten tweede geeft een lange flexibele slang door de geribbelde binnenkant vrij veel weerstand aan de luchtstroom. Bij een te lange slang (of een te lang afvoerkanaal) zullen beide nadelen versterkt kunnen opspelen.

Als de Itho box voldoende zuigkracht heeft, dan valt het eerste nadeel waarschijnlijk flink mee. Maar voor hetzelfde geld blijkt dat de afzuigsnelheid van de Itho-box minder snel is dan de uitblaassnelheid van de airco, en dan zal de airco waarschijnlijk moeite hebben om te blijven werken, terwijl de afzuiging elders uit huis via de Itho-box niets meer zal doen, sterker nog, mogelijk komt er overal wat nu warme vochtige lucht uit.

Maar niet geschoten is altijd mis: als u de airco al in huis heeft, zou ik het zeker proberen.
Ik hoop daarbij aan dat Itho-box bestand is tegen de erg warme en zeer vochtige lucht. Daar zit hem misschien wel de kneep: als de lucht naar buiten gaand onderweg afkoelt, zou condensatie in, en na enige tijd condenswaterlekkage uit, de afvoerslangen voorbij de Itho-box kunnen optreden.
Bordensteker