Ik wil mijn dak vernieuwen maar wil het nieuwe dakleer op het oude branden kan dat i.v.m. condens ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

Waar zou de condens vandaan moeten komen?
Er kan alleen vocht tussen komen indien het nieuwe dakleer lek zou zijn.
Nadeel van eroverheen leggen is, dat het kwetsbaarder is als je er overheenloopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op zich kan dit als het dak op dit moment niet lek is, dus als er geen vocht tussen het dak en het dakleer zit.
Zorg er wel voor dat het goed schoon is voordat je de nieuwe laag eroverheen brandt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het oude dakleer is juist een heel goede ondergrond. Omdat je dakleer nooit rechtstreeks op hout of iets dergelijks mag branden. Zorg er voor dat de bestaandelaag zonder bobbels (luchtbellen) ligt. Veeg het goed schoon. Door de verwarming van de nieuwe laag verdampt het eventueel aanwezige vocht. Sucses.