Is het verstandig om grondverf te gebruiken?

Ik ga mijn geluidskist zwart spuiten. De kist is gemaakt van triplex hout (populier), is het verstandig om eerst even een laagje grondverf er overheen te doe ?

BVD

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Ja, het triplex zal anders veel van de dure spuitverf opzuigen/ opnemen
Met grondverf heb je het daarna wellicht in 1 x dekkend, terwijl je anders wellicht een paar lagen moet spuiten, met kans op vlekken.
Frimu2
9 jaar geleden
Ja is verstandiger maar niet echt nodig als je gaat spuiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja, als je een mooi strak, dekkend resultaat wilt krijgen, moet je grondverf gebruiken. als je zonder grondverf gaat spuiten, zul je de structuur van het triplex goed blijven zien. het is dus maar net wat voor resultaat je wilt behalen.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook grondverf heeft geen vullende werking. Wil je iedere structuur van het plaatmateriaal weg hebben, dan kan je beter kwast- of spuitplamuur gebruiken. Het scheelt overigens dat populier zeer weinig structuur van zichzelf heeft
een grondverf zorgt er voor dat de lak niet in het hout trekt en een betere hechting het is wel verstandig als je het zwart gaat spuiten de donkerste gronverf te nemen die je kunt vinden anders dekt het zwart niet meer