Wat voor manieren zijn er om stroomkabels en snoeren netjes te binden tussen je meubels?

9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt ervan af, hoe vaak je er aan gaat zitten klooien.
Als je alles gaat binden, maar regelmatig weer losmaakt, kan je beter iets kiezen dat makkelijk loslaat, bijvoorbeeld een klik systeem. En als je een bundel hebt, vergeet je ook makkelijk welk snoer waar bij hoorde. Dan is labelen ook een idee.
Zien is kiezen - ga naar de handy man, of een van de betere electronica zaken met groot assortiment of de Gamma. Kijk rond en vraag advies.
Ritsuka
9 jaar geleden
Kabelgoot langs plint

Antwoorden (2)

Heel veel, maar een paar zijn de makkelijkste:
1 tie-ribs. Te koop in alle bouwmarkten, bij Blokker, Action enz. Goedkoop en simpel.
Gewone tie-ribs kun je maar 1 keer gebruiken. Er zijn herbruikbare, maar de
allerkleinste bestaan alleen in 1-malige uitvoering. Alleen te openen door
kapotknippen. Handige mensen kunnen ze met een speld openen zonder knippen.
2 klitband bandjes. Zijn net zo handig, en wel altijd herbruikbaar. Niet overal
verkrijgbaar. Nadeel: klitband houdt pluisjes vast en gaat aan je sokken zitten als
zo'n bandje op de vloer ligt.

Verder heb je touwtjes, elastiekjes enz. Elastiek vergaat, en touw is meer gedoe. Uiteraard kun je nog dichtbinddraad gebruiken (zoals voor vuilniszakken), plakband en eigenlijk alles wat maar bindt. Voor tijdelijke opstellingen moet het snel en handig zijn, en dan voldoen de 1e 2 oplossingen het best.

Moeten de kabels over een grotere lengte samengebonden worden, en blijft het lang liggen, dan kun je krimpfolie gebruiken. Is wat meer werk: je moet naar de elektronicaboer, de kabels moeten er doorheen, en je moet een föhn gebruiken voor het krimpen. Maar dan heb je ook wat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Plaatjes van tie ribs. Oersterk en goedkoop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Annswers
9 jaar geleden
Dank je wel wel voor de vele tips!
Je kan het ook met een kabel organiser doen. Hier zijn veel oplossingen voor, dus ik geef geen link. Google het, en je ziet diverse oplossingen!
https://www.google.nl/search?q=kabel+organiser&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=lGpeU_vCPMfgONSHgZAB&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1920&bih=976