Hoe kan je ervoor zorgen dat tijdens de afwas het water niet van het aanrecht af druipt?

13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vaatwasser nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha + @ werk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of een nieuw aanrechtblad met waterkering :-)

Het beste antwoord

Als je een kunststof aanrechtblad hebt kan je het volgende proberen:
Laden eruit halen. Schroeven die in het blad aan de onderkant geschroefd zijn los draaien. Een ijslolly stokje of i.d. er tussen leggen en de schroeven weer vast draaien. Het blad ligt nu iets achterover. Het is te proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je hebt dus geen opstaand randje aan je aanrecht begrijp ik.
Misschien is het dan een idee om een doek op het aanrecht te leggen (theedoek, vaatdoek, wat dan ook), die goed absorbeert.
Of om een doek opgevouwen vóór de rand van je aanrecht te leggen, als een absorberend dijkje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder water gebruiken.

Het overkomt mij ook altijd, maar ik betrap me er steeds op dat ik veel te veel water gebruik.

Toegevoegd na 1 minuut:
En niet te wild met de afwasborstel gaan schrobben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het afdruiprek ook in het aanrecht plaatsen(als je er de ruimte voor hebt)

Toegevoegd na 50 seconden:
Ik bedoel dus in de bak van het aanrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was zo heet mogelijk af en laat de borden en glazen even uitlekken boven de gootsteen voor je ze naar het afdruiprek overhevelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij doen vaak een theedoek onder het afdruiprek leggen. Zorg ervoor dat je de afwas eerst zelf nog een beetje laat uitlekken, voordat je hem meteen erin zet.

(Minder water ligt het denk ik niet aan, aangezien je vaak een wasbak vol doet met water en verder niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt afdruiprekken met een onderblad met een soort gootje ,dat als het water van de vaat er in loopt het vanzelf in de goodsteen terecht komt.Dus geen probleem meer dat het op de aanrecht blijft liggen.