Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een nieuwe laminaatvloer over de oude heen leggen?

Wij hebben een kliklaminaatvloer in de woonkamer liggen waarvan de toplaag gaat slijten. De vloer ligt vlak en er ligt een goede ondervloer onder. Het laminaat zelf ligt ook nog vast, maar omdat het een houten vloer is, vroeg ik me af of je het nieuwe laminaat er overheen kunt leggen, eventueel met nog een polystreen(?) ondervloer eronder, en dan het nieuwe laminaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met een ondervloer kan dat ja. Alleen moet je wel oppassen dat de deuren wel goed dicht kunnen, want de vloer komt dan weer 1,5 cm omhoog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat is mogelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje
Ja dat kan wel, maar ik zou er dan wel een laag polystyreen onder doen om kraken tegen te gaan. Ik weet dat je laminaat ook over vloerbedekking en zeil kan leggen zolang de ondergrond vlak is. Krijg je misschien wel problemen dat je je deuren in moet korten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je kunnen doen, als je tenminste daarmee niet in de 'knoop' komt met de hoogte gelet op de deuren....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding