Op welke manier kan ik de luchtkwaliteit in een ruimte het meest aangenaam houden?

Bij ons op het werk hebben we een ruimte van ongeveer 20 vierkante meter. Deze ruimte heeft geen ramen die open kunnen (naar buitenlucht). Daarnaast beschikt de ruimte ook niet over luchtfilters. Soms is de deur van deze ruimte dicht in verband met geluidsoverlast. Op dat moment is de ruimte dus volledig afgesloten en dan wordt de luchtkwaliteit erg onaangenaam. Zijn er mogelijkheden om in een afgesloten ruimte een aangename luchtkwaliteit te creëren/behouden? Welk apparaat is in mijn situatie het meest passend? Bijvoorbeeld een airco of aircooler? Of zijn er andere manieren?
- Het is van belang dat het apparaat weinig/geen geluid maakt
- Er is geen mogelijkheid om het apparaat (met een buis of slang) te verbinden met buitenlucht

3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan wat er in die ruimte gebeurt en waardoor en op welke manier de lucht 'onaangenaam' wordt. Staat de ruimte vol met printers of kopieerapparaten? Dan wordt de lucht vooral onaangenaam door de geproduceerde warmte, stofdeeltjes en geuren van de inkt. Een luchtreiniger kan de stofdeeltjes (en mogelijk ook een deel van de geurdeeltjes) vangen. Een gesloten airco-systeem kan de lucht koelen.

Als de lucht onaangenaam wordt omdat de afgesloten ruimte wordt gebruikt om in te werken of te vergaderen, dan is de beste oplossing om ergens anders te gaan werken of vergaderen. De lucht wordt dan onaangenaam doordat er teveel zuurstof wordt omgezet in CO2. Dat kun je niet zomaar met een los apparaatje weer terugdraaien. Ventilatie is dan toch echt nodig. Via een buizensysteem zal schone lucht moeten worden aangevoerd en vervuilde lucht moeten worden afgevoerd.
Inekez1
3 jaar geleden
Ik zou zeggen Daikin Ururu Sarara, want die kan:
- Verwamen en Koelen
- Bevochtigen en Ontvochtigen
- Ventilatie ( brengt lucht van buiten naar binnen )
- Luchtzuivering