Hoe verleng je aansluiting keukenkraan aan stopkraan?

Ik heb een keukenkraan gekocht met flexibele slangen. Er staat 3/8 op. Achter de keukenkastjes zitten twee stopkranen, maar die zitten nu te ver. De buitenring op de stopkraan is ook 3/8.

Wat heb ik nodig om het uiteinde van de flexibele slang op het kraantje aan te kunnen sluiten? Ik moet ongeveer 20 cm overbruggen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.6K

Het beste antwoord

twee extra flexibele slang 3/4 man-vrouw aansluitingen er tussen moet voldoende zijn. in de koppelstukken zit een dichtingsring, goed aandraaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je. Ik kwam erachter dat het flexibele slang 30cm - 3/8 binnen -3/8 buiten werd genoemd. Bij speciaalzaak hadden ze dit gewoon liggen. Moest nog een ringetje (leertje) op bij aansluiting op het stopkraantje omdat dit geen knelkoppeling is. Zit nu prima en ik heb eindelijk weer water in de keuken.

Andere antwoorden (1)

Een extra stukje waterleiding aanleggen tussen de stopkranen en de keukenkraan, waarschijnlijk zitten aan beide kanten (stopkraan en de slang) knelkoppelingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
2 korte stukjes leiding zou dan dus voldoende moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan dit niet flexibel? Aan de keukenkraan zit een knelkoppeling. Ik zal even een foto maken.