Hoe de draden juist aan de badkamerlamp te verbinden?

Mijn badkamerlamp heeft een bruine en blauwe draad. Uit het plafond steken een zwarte,bruine,blauwe en groen/gele draad. Zelf ben ik al wat bezig geweest wat resulteerde in doorslaande stoppen. Wat is de oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Blauw is een nul draad, ook min genoemd.
Bruin is een fase draad, ook plus genoemd.
Zwart is een schakeldraad.
Groen/geel is een aarde draad.

De bruine draad gaat als plus in de schakelaar en komt daar als zwart uit. De zwarte draad gaat naast de blauwe draad naar het kroonsteentje (lamp). De groen/gele draad maak je vast aan het metalen gedeelte van je armatuur.