Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil verlichting hangen aan het plafond maar gewone en betonboren presteren niets :-( is een diamantboortje aan te raden met Bosh klopboormachine?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
814
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In theorie kan het maar kleine diamantboren zijn gemaakt om met water te gebruiken en dat is lastig in het plafond.
En vaak kan je er niet diep genoeg mee boren.
Daarnaast is het boren per gat nogal duur. Je hebt een boorhamer nodig met een sds (beton) boor
Voor ongeveer 20,- een dag te huur. Voor iets meer koop je een eenvoudige 2e hands..
paulus811
7 jaar geleden
Ik heb ooit een boorhamer gekocht en het is nog de enige boormachine die ik gebruik. Fantastisch ding en gaat als het bekende mes door de boter. Koop goede sds boren en je hebt er jarenlang plezier van.
paulus811
7 jaar geleden
En als je een boorhamer overweegt, neem er dan een waarbij je de kop kunt stilzetten zodat je m ook met een sloopbeitel kunt gebruiken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het soort boor dat je moet gebruiken is afhankelijk van het materiaal waarvan het plafond is gemaakt. Normaal gesproken is een klopboor met een betonboor afdoende, maar als je een heel erg hard betonnen plafond hebt zou je wel eens een boorhamer nodig kunnen hebben.
(Lees meer...)
jc54
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding